Foresatte som har speidere registrert som medlemmer hos oss skal ha mottatt en e-post med invitasjon til å blir med i Varden KFUK-KFUM-speidernes Spond gruppe.

I denne e-posten er det en knapp/link der det står "svar på gruppeinvitasjon". Når en trykker her så kommer en til en side der foresatt må legge inn sitt navn og så trykke godta. Når dette er gjort, er en blitt medlem i Spond gruppa vår :)

En kan også laste ned Spond appen gratis fra App Store eller Play Store viss en ønsker, men dette er valgfritt. For å bruke appen må du registrer deg og opprette en profil - dette vil være innloggingsdetaljene dine.

For dem som ikke ønsker å laste ned appen, så vil en motta invitasjoner til speiderarrangementer via e-post og en svarer om en kommer eller ikke på arrangmentet via denne e-posten.

Jeg har ikke mottatt noen gruppeinvitasjon på e-post:

• Kanskje et spamfilter enten på ditt e-postprogram eller hos internettleverandøren har flagget e-poster fra Spond som spam. Sjekk om du finner invitasjonen i innboksen din for spam eller søppel, og velg at den er "ønsket".
  • Ta kontakt med Lene (kontaktinfo) for å sjekke om vi har registrert riktig e-post adresse på deg.

Jeg har Spond appen fra før og bruker denne for andre organisasjoner, men jeg får ikke opp gruppa til Vardenspeiderne:

• Da kan det være at vi har lagt deg til i vår gruppe med annen kontaktinfo enn den du har registrerte deg med i Spond appen. Ta kontakt med Lene (kontaktinfo) for å sjekke om vi har registrert riktig e-post adresse på deg.

Er det mulig å legge til flere foresatte?

• Ja, den foresatte som har blitt invitert kan legge til flere forsatte ved å gå inn på gruppa og finne medlemmet en er forsatt for. Velg så "rediger" og under foresatte trykker en på "legg til foresatt".
  • En kan også be Lene (kontakinfo) om å legge til flere foresatte. Send da e-post til Lene med info om navn på speider og e-post til foresatt som vi legges til.

Spond Cashback

Caschback gir oss et lite beløp når du handler hos enkelte butikker og nettsider. Det er gratis å aktivere Cashback og det koster ikke noe ekstra å handle.

Skal du kunne bidra som medlem i en gruppe til Spond Cashback i butikk må du registrere ditt bankkontonummer i appen. Gå inn på "Innsamling" deretter "cashback" på "Hjem"-fanen og scroll nederst på siden. Da finner du valgmuligheten "Dine bankkontonummer". Her kan du registrere opptil tre bankkontonummer. Når du legger til kontoen må du verifisere at du har tilgang til kontoen. Det er to måter å verifisere på, enten via Vipps hvis du har registrert kontoen der eller via vår samarbeidspartner Think som hjelper deg å logge deg på nettbanken din for å bekrefte eierskapet.

Familie og venner kan også bidra med Cashback til oss selv om de ikke er medlem av i vår Spond gruppe. Ved å trykke på lenken nedenfor vil du få informasjon om hvordan Cashback fungerer og mulighet til å støtte Vardenspeiderne ved å registrere deg med navn, e-post og kontonummer (valgfritt). Deretter vil du motta en verifikasjons e-post. Når du har godtatt denne vil du bli sendt til min side hvor du får full oversikt over dine bankkort, kvitteringer og hvor mye gruppen har samlet inn, samt hvor mye du har bidratt med. Her kan du også endre hvilke grupper du støtter.