Kontingenten består av flere deler:

• Forbundskontingent: Den største delen går til Norges KFUK-KFUM-speidere (gir oss bl.a. Speiderbladet og utvikling av progam)*

• Kretskontingent: En del går til Rogaland krets av Norges KFUK-KFUM-speidere (er med på å finansiere en kretssekretær som bl.a, bidra med arrangere kurs og kretsarrangementer)

• Gruppekontingent: Til slutt er det litt igjen til oss som vi skal drive arbeidet vårt lokalt med. Her inngår også 1 kortpakke, speiderskjef og aktivitetsmerker.

Forsikringsordningen fra forbundet gjelder bare for medlemmer som har betalt kontingent. Forsikringen gjelder både på vanlige speidermøter og for turer vi drar på i regi av gruppa. Mer om forsikringen kan du lese her.

Helgeturer og leirer er ikke inkludert i kontingenten. Pris på turer vil variere etter hvor vi reiser til, men en helgetur pleier å ligger på rundt 300kr. Alle medlemmer opp til og med 26 år kan søke støtte fra deltakerfondet for innenlandsturer. For speidere fra ungdomsskolealder og ledere, så inngår enkelte kurs i meldlemskontingenten.

Det vil bli krevd inn halv kontingent (dvs. 512kr) for nye medlemmer som starter som speidere ved skolestart på høsten. Neste ordinære innkrevingsperiode for helårskontingenten (2024) blir i februar 2024.

For vanlige medlemmer er kontingenten for 2024 totalt 1024kr, fordelt slik:

• Forbundskontingent: 575kr*
  • Kretskontingent: 189kr
  • Gruppekontingent: 260kr

Ledere som er aktive i gruppa betaler ikke gruppekontingent, så for 2024 er lederkontingenten 764kr.

*Fra og med 2016 innføres et tak for maks forbundskontingent per familie. For 2024 er maks forbundskontingent per familie på 1370kr.